Monday, November 16, 2009

Lepas PMR..jual burger..

Assalamualaikum kpd sesiapa yg dtg menyinggah utk membaca post di blog saya....

Saya nk ceritalah sedikit semenjak cuti sekolah bermula kaki x reti duk diam nk jalan kesanalah-kesinilah haish letih dibuatnya...So hari sabtu yg lalu saya telah membuat keputusan untuk berkerja di kedai burger jiran saya....Saya telah memulakan kerja pada pg ini....Saya kerja 2 kali seminggu mcm tulah kata jiran saya...Gajinya x delah lumayan mana cuma 1 jam 10 ringgit.....
Oklah saya nk sharelah ckit pasal hari first keje...
Pagi tadi saya tiba di tmpt keje pd 8.45 pg..sepatutnya pada pukul 8.00 pg dah kene ader kt sane...Kemudian saya memulakan keje sebagai seorang tukang masak burger..Sedang asyik berkerja tetiba dtglah seorg mamat ni..Dia punya nada mcm nk cari pasal ngan saya jer....Pastu dia dtg kat saya pastu kate "burger yg awak buat ni oklah.."Pastu pd pukul 12.45 tgh hari saya pulang...Sebelum pulang saya diberi gaji...Ya sukenya waktu itu....Lepas tu balik...sampai umah kul 1.00 tgh hari...Walaupun penat dpt jugak hasilnya...Ok itu saja yg nk dikongsikn...

2 comments:

Nawi Zharif said...

woi..
aku nk keje gak

Nuna said...

bgs2!!
mngisi mse lapang
truskan